Co když jsme to my, ptá se hit teenagerů i v původním znění a tápe v lásce

20.07.2024

Mohl by to být jakýkoli puberťák kdekoli na světě. Právě teď možná potkal(a) svoji první velkou lásku. Je to náhoda, dílo vesmíru, nebo je to celé jen iluze? A co má udělat jako další krok? I o tom je celosvětový knižní hit pro mládež.

Co se stane, když si vesmír zahraje na dohazovače ne jednou, ale hned dvakrát? Dostanete What If It's Us a jako přídavek Here's To Us od dvojice Adam Silvera a Becky Albertalli. I v audioknižní verzi skvěle načtené Noahem Galvinem a Froyem Gutierrezem, samozřejmě v knihkupectvích i v českém překladu pod názvem Co když jsme to my a pokračování Pořád jsme to my, obě s citlivým překladem Kateřiny Hajžmanové Stupkové. Ta si zaslouží velké plus za naprosté respektování originálu, ale maximální zpřístupnění českým čtenářům.

V originálu, čteném či poslouchaném, ale celosvětově úspěšný titul pomůže vašim puberťákům naposlouchat si, načíst a zdokonalit angličtinu. Česká verze pak potěší úplně všechny, kdo na samém začátku dospělého života (spíše před prvním schodem k němu) tápou v lásce. A nemusí jít nutně o LGBT mladé.

Arthur a Ben podle umělé inteligence. Co když jejich první rande dopadne naprosto katastrofálně? Co když život vážně není broadwayský muzikál? A co když je? • Froy Gutierrez (*1998), např. známý jako Nolan Holloway ve filmu Teen Wolf, absolvoval Booker T. Washington High School for the Performing and Visual Arts, kde studoval divadlo. • Noah Galvin (*1994) zářil v roli Kennyho v komedii The Real O'Neals (2016), hrál v seriálu Dobrý doktor (2017) Dr. Ashera Wolkeho. Nejvíce je hrdý na svou kritikou oceňovanou práci mimo Broadway • Co když jsme to my: Arthur věří, že velké věci vás mohou potkat na každém kroku a osudová láska jakbysmet. Ben se právě rozešel s přítelem a opravdu nemá náladu na nový vztah. Co když se ve městě s osmi miliony obyvatel už nikdy nepotkají? (Foto: Blesk – idh, Midjourney AI, Epic Reads, Simon & Schuster UK, Yoli, Euromedia)

V první knize je setkání Arthura a Bena na newyorské poště tak nepravděpodobné, až to vypadá, že všichni Amorci hrají kostky nebo se v tom vedru válejí na Mácháči. Tak začne příběh dvou kluků, jednoho léta a řady "skoro" a "co kdyby". Arthur a Ben proplouvají nejistými vodami první zamilovanosti v kulisách Big Apple, anonymního a věčně ukřičeného New Yorku, který tady ale ustupuje do backstage, aby se oni mohli naopak přibližovat. Pak přichází Here's To Us, kde se kluci ocitají opět na oběžné dráze toho druhého (protože vesmír s nimi ještě neskončil). Pokud jste si mysleli, že jejich první pokus o lásku byl jako na horské dráze, připoutejte se pro jeho pokračování: "Udělali jsme chybu, že jsme se vzájemně nechali jít?"

Originální audioknižní verzi, která je k dostání online například přes Audible.com nebo přímo na webu Amazon.com, načetli Noah Galvin jako Arthur a Froy Gutierrez jako Ben. Oba jsou českým teenagerům (a nejen jim) dobře známí. Americký herec a zpěvák Noah Galvin se proslavil coby Kenny O'Neal v sitcomu The Real O'Neals, u nás pak více rolí doktora Ashera Wolkea v televizním seriálu Dobrý doktor na Netflixu. Froy Gutierrez, též americký herec a zpěvák, si zahrál Nolana Hollowaye ve snímku Teen Wolf. Jejich hlasy pak načítají knihy dokonale krásně znějící angličtinou.

Pusťte si ukázku z audioknižní verze:

Obě knihy jsou vtipným a srdečným vyprávěním o první velké lásce se všemi nedokonalostmi. Autoři proplétají humor s emocemi a dojetím v příběhu, který nás nechává tápat až do samého konce. Budete se smát, plakat a možná i řvát do polštářů. Co by to bylo za lovestory bez trochy dramatu?

Hodnocení: 80 %

Vytvořeno pro Blesk.cz/Kultura, 20. 7. 2024.